Dopravní podnik Ostrava a.s.

Statutární město Ostrava

Autobusy

Autobus Karosa B932

Karosa B932

Ze série vozidel Karosa B93x byly v Dopravním podniku Ostrava a.s. zastoupeny pouze vozy B932 vybavené převodovkou s manuálním řazením. V současné době jsou až na jeden zbývající vůz nahrazeny novými CNG autobusy.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 11 345 mm  •  Šířka: 2 500 mm  •  Výška: 3 165 mm  •  Rozvor náprav: 5 600 mm  •  Celková hmotnost: 17 000 - 18 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 31/63  •  Výška podlahy: 890 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Autobus Karosa B941

Karosa B941

Konstrukce kloubového autobusu vychází z typu Karosa B931. Ve výrobním programu Karosy byl v letech 1997 - 2001. Autobusy tohoto typu jsou nahrazovovány novými autobusy.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 17 615 mm  •  Šířka: 2 500 mm  •  Výška: 3 165 mm  •  Rozvor náprav: 5 600/6 270 mm  •  Celková hmotnost: 25 850 - 26 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 42/108  •  Výška podlahy: 890 mm  •  Max. rychlost: 70 - 72 km/hod

 

Autobus Karosa B952

Karosa B952

Prvních 12 vozů Karosa B952 začalo na linkách ostravské MHD jezdit koncem roku 2002. Dnes jich na autobusových linkách slouží 9. Většina vozů tohoto typu byla nahrazena autobusy s pohonem na stlačený plyn.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 11 320 mm  •  Šířka: 2 500 mm  •  Výška: 3 165 mm  •  Rozvor náprav: 5 600 mm  •  Celková hmotnost: 17 800 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 31/68  •  Výška podlahy: 790/890 mm  •  Max. rychlost: 88 km/hod

 

Autobus Karosa B961

Karosa B961

Kloubový autobus, který vychází z konstrukce typů Karosa B951. První dva autobusy začaly na vytížených linkách ostravské MHD sloužit v roce 2003 v současné době jich jezdí celkem 5.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 17 590 mm  •  Šířka: 2 500 mm  •  Výška: 3 165 mm  •  Rozvor náprav: 5 600/6 270 mm  •  Celková hmotnost: 26 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 45/122  •  Výška podlahy nad vozovkou: 790/890 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Autobus Mercedes Benz 411 CDI

Mercedes Benz 412 D a 411 CDI

První vozy Mercedes Benz 412 D začaly sloužit cestujícím na linkách s nižšími nároky na přepravní kapacitu v roce 1999, první vozy typu 411 CDI o rok později. V současné době jsou ve vozovém parku dopravního podniku Ostrava 3 vozy Mercedes Benz 412 D a 1 Mercedes Benz 411 CDI.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 6 535 mm (6 835 mm - 411 CDI)  •  Šířka: 2 010 mm  •  Výška: 2 690 mm  •  Celková hmotnost: 4 600 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 16 - 18/5 - 6  •  Max. rychlost: 147 km/hod

 

Autobus Solaris Urbino 12

Solaris Urbino 12

První dvanáctimetrové nízkopodlažní autobusy polského výrobce byly na městské linky v Ostravě zařazeny v roce 2001. Především na zaručených bezbariérových spojích jich v současné době slouží 77.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 12 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 050 mm  •  Rozvor náprav: 5 900 mm  •  Celková provozní hmotnost: 11 280 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 34/65  •  Minimální výška podlahy: 320 mm  •  Max. rychlost: 80 km/hod  •  Typ motoru: DAF PR 183 S2

 

Autobus Solaris Urbino 15

Solaris Urbino 15

Nízkopodlažní patnáctimetrové autobusy Solaris Urbino jsou od roku 2000 používány pro obsluhu linek s vyšším počtem cestujících. V současné době má Dopravní podnik Ostrava  a.s. ve svém vozovém parku 29 autobusů Solaris Urbino 15.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 14 590 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 050 mm  •  Rozvor náprav: 6 800/1 690 mm  •  Celková provozní hmotnost: 13 250 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 45/113  •  Minimální výška podlahy: 320 mm  •  Max. rychlost: 80 km/hod  •  Typ motoru: DAF PR 228 S2

 

Autobus Fiat - Mave CiBus ENA MV 54A

Fiat - Mave CiBus ENA MV 54A

První nízkopodlažní minibus postavený na základě vozu Fiat Ducato, vybavený motorem splňujícím emisní normu Euro 4, byl zařazen do provozu v prosinci roku 2007. V současnosti slouží na městských linkách s nižšími požadavky na přepravní kapacitu 3 vozy tohoto typu.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 7 720 mm  •  Šířka: 2 190 mm  •  Výška: 2 620 mm  •  Rozvor náprav: 4 400 mm  •  Celková hmotnost: 5 400 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 14/8  •  Max. rychlost: 90 km/hod

 

Autobus Irisbus Citelis 12M

Irisbus Citelis 12M

Nízkopodlažní městské autobusy Irisbus Citelis 12M, které jsou nástupcem modelu Citybus 12M, produkuje pro český trh závod společnosti Irisbus ve Vysokém Mýtě Iveco Czech Republic, a.s. (dříve Karosa). První autobusy Citelis 12M splňující nejpřísnější požadavky emisních norem (Euro 5) rozšířily počet nízkopodlažních vozidel Dopravního podniku Ostrava a.s. v prosinci roku 2008.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 11 900 mm  •  Šířka: 2 500 mm  •  Výška: 3 055 mm  •  Rozvor náprav: 6 120 mm  •  Celková hmotnost: 18 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 26/64  •  Minimální výška podlahy: 320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Autobus Solaris Urbino 18

Solaris Urbino 18

První nízkopodlažní článkové vozy Solaris Urbino 18 byly do provozu zařazeny v dubnu 2009. Autobusy jsou vybaveny motory DAF splňující emisní normu EURO 5. K bezpečnosti provozu těchto autobusů přispívají novinky ve výbavě: kamerovým systém pomocí kterého může řidič sledovat prostor za vozidlem i uvnitř vozidla a samohasicí systém FOGMAKER.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 18 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 050 mm  •  Rozvor náprav: 6 130/ 6 770 mm  •  Celková provozní hmotnost: 16 010 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 45/127  •  Minimální výška podlahy: 320 mm  •  Max. rychlost: 80 km/hod  •  Typ motoru: DAF PR 228 S2

 

Autobus SOR EBN 10,5

SOR EBN 10,5

Vozidla pro městskou hromadnou dopravu na bateriový pohon - elektrobus. Vůz o délce 10 370 mm, navržený s ohledem na specifika elektrického pohonu je dílem společnosti SOR Libchavy, spol. s r. o. Do vozu je zabudována trakční výzbroj fy Cegelec a.s. Elektromotor dodala fa Pragoimex a.s. Zástavbu všech komponentů elektrického pohonu a oživení vozidla provedli technici Dopravního podniku Ostrava a.s. Novost řešení, technická a technologická úroveň výrobku, designérské zpracování a ekologická kvalita elektrobusu byla oceněna na veletrhu AUTOTEC 2010, kde byl SOR EBN10,5 nelépe hodnoceným exponátem v kategorii automobily a přípojná vozidla. Podrobněji ...

Technický popisKonstrukceNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 10 370 mm  •  Šířka: 2 525 mm  •  Výška: 2 800 mm  •  Rozvor náprav: 6 320 mm  •  Provozní hmotnost: 10 200 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 19/66  •  Minimální výška podlahy: 320 mm  •  Konstrukční rychlost: 80 km/hod  •  Dojezd: 120 km  •  Elektromotor: TAM 1052C6B 120 kW

 

Autobus Solaris Urbino 10

Solaris Urbino 10

Nízkopodlažní "desetimetrové" autobusy z řady Solaris Urbino slouží cestujícím ostravské MHD, především na linkách s potřebou nižší přepravní kapacity, od listopadu roku 2010. Podlaha u předních a středních dveří je snížena na výšku 320 mm. Střední dveře jsou vybaveny plošinou pro nástup imobilních cestujících což umožňuje nasazení vozů Solaris Urbino 10 na zaručených bezbariérových spojích.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 9 940 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 2 850 mm  •  Rozvor náprav: 4 800 mm  •  Hmotnost provozní/celková: 9 300-11 700/15 500 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 20/50  •  Minimální výška podlahy: 320 mm

 

Autobus Solaris Urbino 12 CNG

Solaris Urbino 12 CNG

Solaris Urbino 12 CNG je 12metrová verze nízkopodlažního autobusu poháněnná stlačeným zemním plynem. Plynový pohon umožňuje ve srovnání se vznětovými motory snížit emise plynných znečišťujících látek a pevných částic. Další výhodou je snížení provozních nákladů oproti autobusům s naftovými motory.

V rámci projektu Autobusy CNG v DPO financovaného z Operačního programu životní prostředí, jehož cílem je snížení imisní zátěže z autobusové dopravy na území města Ostravy bylo do provozu zavedeno 90 těchto vozů. První vozy byly nasazeny do provozu s cestujícími 6. 10. 2015 na linkách č. 37 a 39.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 12 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 400 mm  •  Rozvor náprav: 5 900 mm  •  Hmotnost provozní/celková: 10 400 – 13 000/18 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 28/78  •  Minimální výška podlahy: 320 mm  •  Typ motoru: Cummins ISLG8.9E6 320  •  Výkon motoru: 239 kW

 

Autobus Solaris Urbino 18 CNG

Solaris Urbino 18 CNG

15 vozů Soraris Urbino 18 CNG bylo pořízeno v rámci projektu Autobusy CNG v DPO financovaného z Operačního programu životní prostředí, jehož cílem je snížení imisní zátěže z autobusové dopravy na území města Ostravy. První vozy byly nasazeny do provozu s cestujícími 6. 10. 2015 na lince č. 37. Předmětem projektu je nahrazení stávajících dieselových autobusů novými autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) a zároveň vybudování potřebné infrastruktury pro jejich provoz, zejména plnící stanice CNG a úpravy servisních prostor.

Nákres

 

Základní technické údaje
Délka: 18 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 400 mm  •  Rozvor náprav: 5 130/6 770 mm  •  Hmotnost provozní/celková: 15 500 – 18 500/28 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 40/116  •  Minimální výška podlahy: 320 mm  •  Typ motoru: Cummins ISLG8.9E6 320  •  Výkon motoru: 239 kW

 

Autobus Karosa C 954

Karosa C 954

Linkový meziměstský autobus vyráběný společností Karosa Vysoké Mýto v letech 2001 až 2006. Je to dvounápravový autobus s polosamonosnou karoserií a motorem s mechanickou převodovkou umístěnou za zadní nápravou a dvoudveřovou karoserií. Dopravní podnik Ostrava má ve vozovém parku jeden vůz tohoto typu.

 

Základní technické údaje
Délka: 11 990 mm • Šířka: 2 500 mm • Výška: 3 165 mm • Rozvor náprav: 6 270 mm • Celková hmotnost: 18 000 kg • Počet míst k sezení/stání: 49/39 • Výška podlahy: 890 mm • Max. rychlost: 105 km/hod

(počty vozidel jsou z dubna 2016)