V autě tohle nejde
Městská hromadná doprava se stává součástí moderního životního stylu obyvatel Ostravy. Ať už ji používáte z jakéhokoliv důvodu, její výhody předcházejí dopravu individuální. Tou nejcennější je vaše pohodlí. Stačí nastoupit a zbytek necháte na nás – našich profesionálních řidičích a modernizovaném vozovém parku.
Je už jen na vás, jak si svou cestu městskou hromadnou dopravou zpestříte – posloucháním hudby, povídáním s přáteli, focením selfíček, lajkováním fotek na Instagramu, čtením knížky nebo relaxací při pohledu z okna.
Od roku 2011 zaznamenával DPO pokles počtu cestujících. V roce 2016 se však tento trend změnil a počet cestujících začal opět narůstat. V loňském roce stoupnul počet cestujících dokonce o 7 % oproti roku předchozímu.
„Děkujeme všem našim cestujícím. Neustále pracujeme na tom, aby bylo cestování MHD v Ostravě co nejpříjemnější a nejjednodušší. Tento nárůst cestujících je důkazem toho, že jsme si zvolili správný směr a budeme ve zpříjemňování cestování stále pokračovat“.
Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO
Cestování MHD je také cestou společenské odpovědnosti. Využívání městské hromadné dopravy lze považovat za velmi odpovědný přístup k životnímu prostředí.
S námi za lepší ovzduší
V některých částech města je doprava zdrojem až 60 % škodlivých emisí v ovzduší. Nejvíce se na tomto druhu znečištění podílejí vozidla se staršími naftovými motory. Z tohoto důvodu přijal Dopravní podnik Ostrava strategii „Do roku 2020 bez dieselu“.
V rámci této strategie a procesu kontinuální obnovy vozového parku neustále pořizuje nové dopravní prostředky MHD. Aktuálně máme naplánováno pořízení nových vozidel v hodnotě 4,7 miliard korun. V cílovém stavu si Dopravní podnik Ostrava v provozu vystačí pouze s nízkoemisními a elektricky poháněnými vozidly. Z důvodu strategické diverzifikace zůstane ve vozovém parku zhruba padesátka naftových autobusů, přičemž ty již nemají být užívány k pravidelnému provozování MHD. Budou sloužit jako záloha.
„Vnímám, že městská hromadná doprava je vizitkou města. Slíbili jsme Ostravanům, že do roku 2020 budeme jezdit bez dieselových motorů a výrazná obměna vozového parku je součástí naší vize a cílem být nejmodernější dopravní podnik v zemi“.
Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO
Přečtěte si také:
- Deset parciálních trolejbusů již jezdí ulicemi Ostravy
- Do Ostravy dorazila další nová vozidla MHD
- Už 20 nových tramvají STADLER nOVA v ostrém provozu
Věděli jste, že ...? (údaje k 1. 1. 2019)
- 77,1 % vozidel DPO je nízkopodlažních.
- Ročně přepravíme přes 97 600 000 osob, což je 327 krát více, než má Ostrava obyvatel.
- Počet i objem elektronických plateb ve vozidlech Dopravního podniku Ostrava už překročil prodej krátkodobých papírových jízdenek. V prosinci 2018 si cestující v síti DPO „pípli“ kartou téměř 471 000 krát za více než 8 160 000 korun.
- Součet délky provozovaných linek je delší než 1 000 kilometrů.
- Rekord v počtu jízdenek zakoupených platební kartou během jednoho dne padl 20. července 2018, v době konání festivalu Colours of Ostrava. Na terminálech bylo prodáno 22 203 elektronických jízdenek.