Kloubový nízkopodlažní autobus se čtyřdveřovou samonosnou karoserií.
Výrobce: Solaris Bus & Coach Sp. z o. o.
Elektrická trakční výzbroj: Cegelec, a.s.
Trakční motor a zástavba elektrovýzbroje: Dopravní podnik Ostrava a.s.
Technický popis
| Základní údaje | Trollino 18AC |
|---|---|
| délka/výška/šířka [mm] | 18 000/3 450/2 550 |
| vnitřní světlá výška [mm] | 2 370 |
| převis přední/zadní [mm] | 2 700/3 400 |
| nájezdový úhel vpředu/vzadu [°] | 7/7 |
| hmotnost pohotovostní/celková [kg] | 19 700/28 000 |
| rozvor náprav [mm] | 5 130/6 770 |
| průměr zatáčení [m] | 23,2 |
| max. rychlost [km/hod] | 70 |
| Pohonný systém | |
|---|---|
| trakční motor | asynchronní 6pólový Pragoimex |
| výkon [kW] | 250 |
| záložní pohon | dieselagregát Kirch APU 100 |
| trakční výzbroj | TV Europulse s IGBT prvky, CEGELEC |
| trakční měnič | SMTK 10M, CEGELEC |
| sběrače | poloautomatické |
| Podvozek | |
|---|---|
| přední náprava | ZF RL 85A tuhá, stabilizátor přední nápravy |
| střední náprava | ZF AVN 132 |
| hnací náprava | ZF AV 132 |
| řízení | ZF Servocom 8098, regulace výšky a sklonu volantu a přístrojové desky |
| provozní brzda | elektrodynamická ovládaná brzdovým pedálem |
| havarijní brzda | vzduchová, dvouokruhová, kotoučové brzdy Knorr na všech kolech, ABS/ASR, ovládaná brzdovým pedálem |
| zajišťovací brzda | kotoučová, pružinová, působí na kola střední a zadní nápravy |
| zastávková brzda | kotoučová, působí na kola střední a zadní nápravy |
| pérování | pneumatické s kneelingem možností spuštění pravé strany o cca 70 mm a zdvih pro maximální jízdní výšku o cca 60 mm |
| centrální mazání | Vogel KBS1 s autodiagnózou |
| Karoserie | |
|---|---|
| konstrukce skeletu | samonosná konstrukce svařená z profilů z nerezové oceli, oplechování bočních stěn z nerezové oceli a hliníkových panelů |
| ochrana proti korozi | konstrukce skeletu z nerezové ocelí, ošetřena vosky, vnější panely spojované lepením |
| uspořádání dveří | čtvery dvoukřídlé dveře |
| šířka dveří 1./2./3./4. [mm] | 1 350/1 350/1 350/1 350 |
| výška nástupní hrany u 1. a 2. dveří/s kneelingem [mm] | 320/260 |
| výška nástupní hrany u 3. a 4. dveří/s kneelingem [mm] | 340/280 |
| rampa pro imobilní | mechanicky ovládaná ve 2. dveřích |
| míst k sezení/stání | 45/83 |
| střešní okna | elektrické Happich 3x |
| ventilátory | dvousměrné G&C (tlakovo-odsávací) 2x |
| topení prostoru cestujících | 4 elektrické topení, dvoustupňové |
