Trolejbus Škoda 26 Tr (parciální)

Dvounápravový nízkopodlažní trolejbus s třídveřovou samonosnou karoserií, s trakčními bateriemi jako alternativním zdrojem pohonu.
Výrobce: Solaris Bus & Coach Sp. z o. o.
Elektrická trakční výzbroj: Škoda Electric a.s.

Technický popis

Základní údaje Škoda 26 Tr Solaris (parciální)
délka/výška/šířka [mm] 12 000/3 600/2 550
převis přední/zadní [mm] 2 700/3 400
nájezdový úhel vpředu/vzadu [°] 7/7
maimální přípustná hmotnost kg] 19 000
rozvor náprav [mm] 5 900
průměr zatáčení [m] 21,4
max. rychlost [km/hod] 65

 

Pohonný systém  
trakční motor asynchronní 4 ML3444 K/4
výkon [kW] 160
trakční výzbroj s IGBT prvky

 

Podvozek  
přední náprava ZF RL 82ES, nezávislé zavěšení
zadní (hnací) náprava ZF AV 133 portálová
řízení ZF Servocom, regulace výšky a sklonu volantu a přístrojové desky
provozní brzda elektrodynamická ovládaná brzdovým pedálem
havarijní brzda vzduchová, dvouokruhová, kotoučové brzdy Knorr na všech kolech, ABS/ASR, ovládaná brzdovým pedálem
zajišťovací brzda kotoučová, pružinová, působí na kola zadní nápravy
zastávková brzda kotoučová, působí na kola zadní nápravy
pérování pneumatické s kneelingem možností spuštění pravé strany o cca 60 mm

 

Karoserie  
konstrukce skeletu samonosná konstrukce svařená z profilů z nerezové oceli, oplechování bočních stěn z nerezové oceli a hliníkových panelů
ochrana proti korozi konstrukce skeletu z nerezové ocelí, ošetřena vosky, vnější panely spojované lepením
uspořádání dveří troje dvoukřídlé dveře
šířka dveří 1./2./3. [mm] 1 200
min. výška nástupní hrany u 1. a 2. dveří [mm] 320
min. výška nástupní hrany u 3. dveří [mm] 340
rampa pro imobilní mechanicky ovládaná ve 2. dveřích
míst k sezení/stání 26/54
klimatizace prostoru pro cestující klimatizační jednotka o výkonu 24 kW

 

Alternativní zdroj energie pohonu  
trakční bateriové články Nano Lithium Titanate
dojezd na trakční baterie [km] 12