Dopravní podnik Ostrava (DPO) doplnil více než tisíc kamer do zbývajících 142 vozidel MHD. Od dubna tak docílil celkového pokrytí vozidel kamerami s výjimkou vozů s plánovaným vyřazením. V rámci poslední soutěžené zakázky bylo nainstalováno do každého vozidla pět až deset kamer (podle typu vozu) tak, aby byl pokryt celý vnitřní prostor. Navíc má každé vozidlo dvě kamery monitorující prostor před a za vozidlem.
Od 1. dubna 2024 se opět zprovozní průjezd podjezdem na tramvajové trati na ulici Dr. Martínka v Ostravě-Jihu, kde probíhala v uplynulých čtrnácti dnech výluka. Dopravní podnik Ostrava (DPO) podjezd, tzv. „minimetro“ osvětlil, což umožní tramvajím projíždět tímto místem vyšší rychlostí. Pracovníci v místě také vyměnili nevyhovující pražce a ojeté kolejnice.
1 404 zkontrolovaných cestujících v celkem 55 spojích, a z toho 183 vyloučených pasažérů za nedodržování přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku 15. března na sobotu 16. března 2024. Noční akce probíhala na tramvajových linkách v Ostravě-Porubě, Mariánských Horách a v centru města.
Spanilá jízda konvoje historických a moderních vozidel napříč městem, exkurze ve vozovnách, Den otevřeného depozitáře historických vozidel nebo tematická výstava v ulicích centra města „Lidé v MHD“, představující pracovníky a jejich předchůdce v typickém pracovním prostředí. I takové akce připravil Dopravní podnik Ostrava (DPO) pro veřejnost u příležitosti výročí 130 let MHD v Ostravě. Slavit se bude od května do října 2024. Oslavy vyvrcholí na začátku září parádní jízdou konvoje a tradičním Dnem ostravských dopraváků v Martinově.
Obrázky s dětskými motivy ve vyhrazeném prostoru pro kočárek a navíc i odkaz na autorskou edukativní loutkovou pohádku. Dopravní podnik Ostrava (DPO) cílí na maminky s nejmenšími cestujícími a chce jim zpříjemnit jízdu MHD. Vyzdobený prostor pro kočárky teď bude dopravce testovat ve třech tramvajích. Pokud se osvědčí, najdou ho maminky i v dalších vozech, a ve více variantách motivů.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) pokračuje v ukotvené strategii BEZ DIESELU, kdy ve standardní denní výpravě používá prioritně elektrobusy a CNG vozy, dieselové vozy slouží dále jako zálohy. Dopravce v první fázi rozvoje elektromobility v uplynulých letech vybudoval tři nabíjecí uzly a pořídil celkem 26 elektrobusů s průběžným dobíjením. Nyní na tento projekt navazuje a plánuje nasazení elektrobusů na dalších linkách v Ostravě. Ty by mohly obsluhovat elektrobusy tentokrát s nočním dobíjením, jako vhodná alternativa za některé dosluhující CNG vozy. Současně DPO odkládá projekt Vodíkové mobility a ruší tendr na vodíkové autobusy a stavbu plničky.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypíše novou veřejnou zakázku na dodávku a servis až 25 velkokapacitních tramvají. Nejdříve však projedná nový způsob financování s dozorčí radou DPO i radou města. DPO tak chce lépe zareagovat na aktuální možnosti financování a snížit svou závislost na dotačních penězích z evropských fondů. Původní tendr z března 2023 DPO ruší.
1 364 zkontrolovaných cestujících v celkem 46 spojích, a z toho 154 vyloučených pasažérů za nedodržování přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku 23. února na sobotu 24. února 2024. Noční akce probíhala na autobusových linkách v Ostravě-Jihu a tramvajových linkách v centru města.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) dokončil příslušné průzkumy, studie a vypracoval podklady potřebné pro oznámení záměru o posuzování vlivu dostavby tramvajové tratě v Porubě na životní prostředí. Na základě dnes podaného oznámení rozhodne Krajský úřad Moravskoslezského kraje (KÚ) v takzvaném zjišťovacím řízení, zda záměr podléhá posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Dostavba tramvajové tratě pro 7. a 8. porubský obvod je spjata už se samotným vznikem sídliště v šedesátých letech minulého století. Konkrétní plán tramvajové dopravy, která by nahradila dopravní obsluhu tvořenou autobusovými linkami, by tak po letech čekání mohl být konečně realizován.
Asistenti přepravy vyloučili vloni v rámci nočních bezpečnostních akcí z vozů Dopravního podniku Ostrava (DPO) v průměru o pět procent cestujících méně než v roce 2022 a o sedm procent méně než v roce 2021, kdy akce začaly. Zkontrolovaných cestujících během těchto akcí přitom přibývá, v uplynulém roce jich bylo přes 12 700. Dopravce počet mimořádných bezpečnostních kontrol rok od roku zvyšuje a cestující o nich pravidelně informuje. Letos jich plánuje deset, první proběhla v pátek 26. ledna 2023.
Novým systémem pro automatické počítání cestujících bude postupně vybaven celý vozový park Dopravního podniku Ostrava (DPO). Základem systému budou bezúdržbová, vysoce přesná infračervená čidla nad každými dveřmi vozidla. Získaná data chce podnik zpřístupnit také veřejnosti. Veřejná zakázka na dodavatele systému bude vypsána v nejbližších dnech.
Strana 2 z 2