Dopravní podnik Ostrava a.s.

Statutární město Ostrava

Trolejbusy

Trolejbus Škoda 26 Tr (parciální)

Škoda 26 Tr (parciální)

Výhodou těchto nových tzv. parciálních trolejbusů je vybavení nezávislým pojezdem na trakční baterie, na který mohou ujet až 12 km bez napájení z trolejového vedení. Deset 12metrových nízkopodlažních trolejbusů výrobce Škoda Electric slouží v běžném provozu od 4. března 2018 především na linkách 101 a 106, které jsou částečně vedeny mimo trolejovou síť. Uplatní se však i při výlukách. Vozy jsou vybaveny celovozovou klimatizací pro cestující, dvěma místy pro přepravu invalidních vozíků a poloautomatickými sběrači. V interiéru jsou dva LCD panely s informacemi pro cestující a bezpečnostní kamery. Vozy byly zakoupeny z dotace Evropského fondu pro regionální rozvoj.

 

Základní technické údaje
Délka: 12 000 mm • Šířka: 2 550 mm • Výška se staženými sběrači: 3 600 mm • Rozvor náprav: 5 900 mm • Celková max. hmotnost: 19 000 kg • Počet míst k sezení/stání: 34/68 • Výška nástupní hrany: 320/340 mm • Max. rychlost: 65 km/hod

 

Trolejbus Škoda 27 Tr Solaris

Škoda 27 Tr Solaris

Je 18metrová nízkopodlažní kloubová varianta vozu polského výrobce se zabudovanou výzbrojí z dílen Škoda Electric a.s. Nejnovějších 6 vozů zařazených do provozu v létě roku 2015 je vybaveno superkapacitory stejně jako nejnovější vozy Škoda 26 Tr Solaris. Vozy byly zakoupeny z dotace Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Technický popisNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 18 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 450 mm  •  Rozvor náprav: 5 130/6 770 mm  •  Celková max. hmotnost: 28 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 50/117  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 65 km/hod

 

Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris

Škoda 26 Tr Solaris

Nízkopodlažní trolejbus postavený na základě 12metrové vozové skříně polského výrobce Solaris Bus & Coach a osazený elektrickou výzbrojí Škoda Elektric a.s. Nejnovějších 6 vozů zařazených do provozu na jaře roku 2015 je vybaveno superkapacitory. Toto zařízení slouží k ukládání energie vyráběné rekuperací. Superkapacitní kondenzátory tuto rekuperovanou energii shromažďují, a následně využívají při rozjezdu vozidla. Trolejbusy byly zakoupeny v rámci projektu "Renovace vozového parku drážních vozidel" z dotace Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Technický popisNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 12 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 490 mm  •  Rozvor náprav: 5 900 mm  •  Celková max. hmotnost: 18 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 34/68  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus SOR TNB 18

SOR TNB 18

SOR TNB 18 je plně nízkopodlažní článkový trolejbus postavený na základě autobusového skeletu SOR BN 18 CITY. Vůz byl zkompletován v ostravské trolejbusové vozovně na přelomu roku 2009 a 2010. Na první zkušební jízdy vyjel v březnu 2010, do provozu s cestujícími byl poprvé zařazen v srpnu 2010.

Technický popisNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 18 750 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 400 mm  •  Rozvor náprav: 6 180/6 570 mm  •  Celková hmotnost: 27 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 47/117  •  Výška nástupní hrany: 320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus SOR TNB 12

SOR TNB 12

Za základ konstrukce 12metrového nízkopodlažního trolejbusu tentokrát slouží čtyřdveřová vozová skříň shodná s autobusy SOR NB 12 z produkce fy SOR Libchavy spol. s r.o. Vůz je poháněn 175kilowatovým motorem s trakční výzbrojí Cegelec. V ostravské MHD slouží cestujícím od února roku 2010 jeden trolejbus tohoto typu.

Technický popisNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 12 180 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 400 mm  •  Rozvor náprav: 6 180 mm  •  Celková max. hmotnost: 17 300 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 28/58  •  Výška nástupní hrany: 320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus SOR TN 12C

SOR TN 12C

Dvanáctimetrový, částečně nízkopodlažní trolejbus vznikl zástavbou moderní elektrické výzbroje do původně autobusové karoserie ve zdejších dílnách trolejbusové vozovny na Sokolské ulici v Ostravě. Zkušenosti zaměstnanců Dopravního podniku s podobnými projekty se projevily v rekordně krátkém zprovoznění tohoto vozidla. Přibližně jeden měsíc stačil na to, aby vozidlo uvedli do pohybu.

Technický popisNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 11 790 mm  •  Šířka: 2 525 mm  •  Výška: 3 300 mm  •  Rozvor náprav: 6 180 mm  •  Celková max. hmotnost: 16 500 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 34/64  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 65 km/hod

Trolejbus Solaris Trollino 18AC

Solaris Trollino 18 AC

Vůz s ev. číslem 3801 je na trolejbusové linky zařazován od března 2006. Nízkopodlažní článkový trolejbus vychází z inovované karoserie tzv. III. generace Solaris. Je mimo elektrický pohon vybaven i alternativním pohonem – dieselagregátem, který mu dává praktickou nezávislost na trakčním vedení.

Technický popisKonstrukceNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 18 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 450 mm  •  Rozvor náprav: 5 130/6 770 mm  •  Celková max. hmotnost: 28 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 45/83  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus Solaris Trollino 15AC

Solaris Trollino 15 AC

Stejně jako vozy Solaris Trollino 12 AC vycházejí z konstrukce autobusů Solaris, v tomto případě z 15metrové verze. První trolejbus Solaris Trollino 15 AC byl do provozu zařazen v dubnu roku 2003 jako první 15metrový nízkopodlažní trolejbus na světě. V současné době slouží cestujícím v Ostravě čtyři vozidla tohoto typu.

Technický popisKonstrukceNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 14 590 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 300 mm  •  Rozvor náprav: 6 800/1 690 mm  •  Celková max. hmotnost: 25 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 40-46/98-120  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus Solaris Trollino 12AC

Solaris Trollino 12 AC

Konstrukce nízkopodlažních trolejbusů Solaris Trollino 12 AC vychází z dvanáctimetrových autobusů Solaris Urbino polského výrobce Solaris Bus & Coach. První trolejbus Solaris Trollino 12 AC byl zařazen do provozu v roce 2003.

Technický popisKonstrukceNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 12 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 300 mm  •  Rozvor náprav: 5 900 mm  •  Celková max. hmotnost: 18 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 28-34/56-68  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus Škoda 21 Tr

Škoda 21 Tr

První nízkopodlažní trolejbus Škoda 21 Tr byl do provozu v Ostravě zařazen v roce 1997. V současné době jezdí v Ostravě 11 vozidel typu Škoda 21 Tr.

Technický popisŠkoda 21 Tr v ostravské MHDNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 11 760 mm  •  Šířka: 2 500 mm  •  Výška: 3 365 mm  •  Rozvor náprav: 5 700 mm  •  Celková max. hmotnost: 16 900 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 26/60  •  Výška nástupní hrany: 345/275 mm  •  Max. rychlost: 65 km/hod

(počty vozidel jsou z března 2018)

Jste zde: O nás Vozový park Trolejbusy