Zvýšená bezpečnost i pohodlí na vytíženém porubském dopravním uzlu. Tramvajovou smyčku na Vřesinské oblékne Dopravní podnik Ostrava (DPO) do nového kabátu. Porubané se mohou těšit na vyvýšení nástupišť pro bezbariérový nástup a výstup z tramvají. Rekonstrukcí projdou ale i přidružené rozpraskané plochy s výtluky. Zredukuje se asfalt a rozšíří zeleň. Nejen revitalizace dočasně omezí tramvajovou dopravu v Porubě. Omezení provozu linek DPO bude i ve Staré Bělé, Polance nebo Plesné.

 Aktuálně k tématu 

S ohledem na rekonstrukci smyčky Vřesinská bude tramvajová doprava ukončena na vozovně Poruba. Omezení se tak od 1. 7. do 31. 8. 2021 dotkne linek č. 5, 7, 8, 17. Ze zastávky Poruba,vozovna bude zajištěna náhradní autobusová doprava ve směru Poruba,Vřesinská; Budišovice,Zátiší a zpět. Spolupracujeme. Omezení tramvajového provozu se využije i pro rekonstrukci mostu na ul. 17. listopadu přes Porubku (ŘSD). V místě je už uzavírka silničního provozu.

„Těší nás, že Porubanům můžeme zajistit revitalizaci smyčky Vřesinská. Uvědomujeme si, že nejen pro místní představuje důležitý dopravní uzel. Chceme být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi, ale především, chceme být pro naše cestující nejkomfortnější variantou dopravy v Ostravě. Bezbariérová nástupiště jsou proto nezbytností. Nepohodlí, které omezení provozu přinese, chceme snížit na minimum. Pro Porubany jsme tak zajistili náhradní autobusovou dopravu ve špičce v intervalu každých 5 minut,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys. Revitalizace smyčky vyjde na 2,5 mil. korun a je hrazena ze zdrojů DPO.

Starostka městského obvodu Poruba Lucie Baránková Vilamová dodává: „V letošním roce Poruba zažívá stavební boom, opravují se budovy, veřejná prostranství, sítě i komunikace. Z jedné strany to bude znamenat pro Porubany spoustu omezení, na straně druhé jim to po dokončení těchto akcí v převážné většině přinese zvýšený komfort, kultivaci veřejného prostoru po estetické stránce a také pohodlí. Revitalizace smyčky na Vřesinské je toho typickým příkladem.“

Náměstek primátora pro dopravu Vladimír Cigánek k tématu doplňuje: "Zvýšením bezbariérovosti nástupišť na Vřesinské nekončíme. Podobný komfort chceme budovat i na dalších místech v Ostravě. Už brzy se tak například modernizace dočkají nástupiště zastávky Důl Jindřich v centru města."

Z důvodu výstavby parkovacího domu u Městské nemocnice Ostrava došlo také ke změně organizace dopravy autobusových linek č. 50 a 99. Od 14. 6. 2021 do odvolání je linka č. 50 prodloužena na zastávku Porážková a okružní linka č. 99 vedena odklonem po místních komunikacích přes provizorní zastávku Městská nemocnice (na ul. Hornopolní).

Kvůli rekonstrukcím kanalizací ve Staré Bělé, Polance a Plesné budou jezdit po změněné trase od 1. 7. do 31. 8. 2021 i linky č. 26, 46, 59, a od 1. 7. do 25. 7. 2021 linky č. 47 a 51.

Letošní léto přináší pro cestující MHD v Ostravě i trvalé novinky. Od 1. 7. 2021 rozšiřuje DPO trasu linky č. 88 o zastávku Most Pionýrů. Nově tak budou doubledeckery zastavovat i v blízkosti Nové radnice. Další změnou je přejmenování zastávky Železárenská na Vagonka.

Kompletní přehled změn v dopravě a letní jízdní řády najdou Ostravané na www.dpo.cz/leto2021

 

Dopravní podnik Ostrava a.s.