Od 17. září 2021 zahájil stávající předseda představenstva a generální ředitel DPO Ing. Daniel Morys, MBA své druhé pětileté funkční období na pozici předsedy představenstva. Rada města Ostravy v působnosti valné hromady společnosti DPO Danielu Morysovi potvrdila mandát v představenstvu společnosti už v červnu letošního roku.

 

„Dopravní podnik Ostrava již nyní náleží k nejmodernějším městským dopravcům v zemi a nebojím se ani jeho srovnání v mezinárodní konkurenci. Od pana ředitele očekávám i v příštím období pokračování nastaveného trendu ekologizace provozu a zvyšování komfortu i bezpečnosti cestujících. Městská hromadná doprava v Ostravě se musí stát plnohodnotnou a výhodnější alternativou k cestování osobními auty,“ uvedl ostravský primátor Tomáš Macura.

Náměstek primátora pro dopravu Vladimír Cigánek dodává: „Myslím, že Daniel Morys udělal za 5 let na pozici předsedy představenstva a generálního ředitele DPO kus dobré práce. Díky jeho úsilí a úsilí týmu, který sestavil, patří dnes Dopravní podnik Ostrava mezi jeden z nejlepších dopravních podniků v zemi. DPO je jedničkou v rozvoji moderní mobility. Věřím v další rozvoj Dopravního podniku pod vedením Daniela Moryse a přeji mu ve funkci co nejvíce úspěchů.“

„Poděkování patří celému týmu DPO, každému řidiči, řidičce, mechanikům, dispečerům, asistentům přepravy i lidem v kancelářích. Společně už celých 5 let skutečně usilujeme o to, aby byl Dopravní podnik Ostrava nejmodernějším dopravním podnikem v zemi. Věřím, že jsme na dobré cestě. Nejdůležitější je pro nás hodnocení cestujících. Chceme se dále zlepšovat. Prioritou je pro nás bezpečnost, a tak se neustále zaměřujeme na navyšování počtu kamerových systémů ve vozidlech i na našich zastávkách. Důležitým tématem je pro nás modernizace vozového parku, infrastruktury a také celková ekologizace. Očekáváme největší dodávku elektrobusů v ČR, připravujeme se na stavbu vodíkové plničky a provoz vodíkových autobusů. Již brzy také začnou ostravské tratě brázdit speciálně pro Ostravu vyrobené nejmodernější tramvaje v zemi Škoda 39T.“ uvádí předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys a dodává: „Od září 2016 se v prostředcích DPO přepravilo celkem 430 milionů cestujících. Uvědomujeme si, že jsme denně součástí těchto příběhů, a to nejdůležitější pro nás je, aby se zkrátka naši cestující dostali bezpečně, pohodlně a spolehlivě tam, kam potřebují.“

Od září 2016 do září 2021 DPO rozvíjel unikátní systém placení jízdného bankovními kartami a včetně získaných dotací investoval do rozvoje infrastruktury (dopravní cesty, technologie, dopravní informační systémy) přes 3 miliardy korun. Z toho investice do obnovy, modernizace a ekologizace vozového parku MHD činily přes 2 miliardy korun. Za posledních 5 let představil DPO také řadu vlastních projektů: jako první dopravce v zemi DPO úspěšně ukončil pod hlavičkou projektu BezpapirOVA prodej papírových jízdenek, se záměrem neustále zvyšovat bezpečí cestujících instaloval DPO v ČR unikátní antikolizní systémy do tramvají a další testuje i na autobusech, řidičům tramvají DPO nabídl pro maximální posílení praxe speciální simulátor, aplikací MojeDPO cestujícím nabídl vyšší informovanost o provozu přímo v mobilním telefonu. V březnu 2021 dosáhl DPO významného milníku, který vyvrcholil kampaní Bez dieselu, kdy DPO jako první dopravní podnik v ČR už nemusí využívat ve standardní denní výpravě dieselové autobusy. Založena byla také Tyrkysová sbírka, zaměřená na podporu místních neziskových organizací.

Ve flotile DPO přibylo v tomto období celkem 182 nových vozů, z toho 114 autobusů, 14 minibusů, dva unikátní doubledeckery vyrobené Ostravě na míru, 40 tramvají vyrobených také přímo pro Ostravu švýcarskou společností Stadler a 12 trolejbusů; všechny vozy ekologické - elektro nebo CNG, žádný z nich dieselový. Do řad zaměstnanců Dopravního podniku Ostrava mělo zájem nastoupit 994 lidí.

 

Dopravní podnik Ostrava a.s.