14 nových parciálních trolejbusů bude vozit cestující Dopravního podniku Ostrava (DPO). DPO podepsal v těchto dnech s vítězným dodavatelem ze skupiny Škoda Group smlouvu. Zakázka zahrnuje i možnost dodávky dalších dvou trolejbusů v tzv. opci. Cena je přes 268 milionů korun a obsahuje i diagnostiku a speciální servisní nářadí k vozidlům. První trolejbusy budou dodány v roce 2027.
Nové trolejbusy budou díky bateriím jezdit nejen pod trolejovým vedením, ale i bez něj. S trolejbusy se tak počítá na linkách dosud obsluhovaných autobusy, například v oblasti Michálkovic a Vítkovic, kde DPO připravuje i dobudování nabíjecích stanic.
„Výhoda je, že vozidlo může obsloužit i ulice, kde nejsou natažené dráty, a přitom zůstává plně elektrické, tedy tiché a bez emisí. Mimo trolejové vedení přepne trolejbus na bateriový pohon a pojede jako elektrobus,“ říká generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys a dodává: „Nové trolejbusy budou vybaveny i celovozovou klimatizací, kamerovým systémem včetně kolizní kamery. Cestujícím tak chceme zajistit maximální komfort a bezpečí.“
DPO usiluje i o získání dotace na několik kusů vozidel z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).
„Ostrava dlouhodobě patří mezi nejprogresivnější města v oblasti městské dopravy a my si velmi vážíme pokračování spolupráce. Nové trolejbusy 26Tr s bateriovým dojezdem přinesou dopravci i cestujícím vyšší flexibilitu, komfort a provozní efektivitu,“ uvádí Karel Majer, předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group.
Trolejbusy v Ostravě převezly v roce 2024 přes 7 milionů cestujících. DPO obnovuje trolejbusový vozový park intenzivně, letos například novými dvoučlánkovými trolejbusy Škoda 27 Tr. Celkem šlo o šest kusů. V roce 2023 pořídil podnik pro cestující 18 nových parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr. DPO má ve svém vozovém parku přes 70 trolejbusů, z nichž přibližně polovina byla pořízena právě v posledních letech.