Colors: Blue Color

Dopravní podnik Ostrava (DPO) doplnil více než tisíc kamer do zbývajících 142 vozidel MHD. Od dubna tak docílil celkového pokrytí vozidel kamerami s výjimkou vozů s plánovaným vyřazením. V rámci poslední soutěžené zakázky bylo nainstalováno do každého vozidla pět až deset kamer (podle typu vozu) tak, aby byl pokryt celý vnitřní prostor. Navíc má každé vozidlo dvě kamery monitorující prostor před a za vozidlem.

Od 1. dubna 2024 se opět zprovozní průjezd podjezdem na tramvajové trati na ulici Dr. Martínka v Ostravě-Jihu, kde probíhala v uplynulých čtrnácti dnech výluka. Dopravní podnik Ostrava (DPO) podjezd, tzv. „minimetro“ osvětlil, což umožní tramvajím projíždět tímto místem vyšší rychlostí. Pracovníci v místě také vyměnili nevyhovující pražce a ojeté kolejnice.

1 404 zkontrolovaných cestujících v celkem 55 spojích, a z toho 183 vyloučených pasažérů za nedodržování přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku 15. března na sobotu 16. března 2024. Noční akce probíhala na tramvajových linkách v Ostravě-Porubě, Mariánských Horách a v centru města.

Spanilá jízda konvoje historických a moderních vozidel napříč městem, exkurze ve vozovnách, Den otevřeného depozitáře historických vozidel nebo tematická výstava v ulicích centra města „Lidé v MHD“, představující pracovníky a jejich předchůdce v typickém pracovním prostředí. I takové akce připravil Dopravní podnik Ostrava (DPO) pro veřejnost u příležitosti výročí 130 let MHD v Ostravě. Slavit se bude od května do října 2024. Oslavy vyvrcholí na začátku září parádní jízdou konvoje a tradičním Dnem ostravských dopraváků v Martinově.

Obrázky s dětskými motivy ve vyhrazeném prostoru pro kočárek a navíc i odkaz na autorskou edukativní loutkovou pohádku. Dopravní podnik Ostrava (DPO) cílí na maminky s nejmenšími cestujícími a chce jim zpříjemnit jízdu MHD. Vyzdobený prostor pro kočárky teď bude dopravce testovat ve třech tramvajích. Pokud se osvědčí, najdou ho maminky i v dalších vozech, a ve více variantách motivů.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) pokračuje v ukotvené strategii BEZ DIESELU, kdy ve standardní denní výpravě používá prioritně elektrobusy a CNG vozy, dieselové vozy slouží dále jako zálohy. Dopravce v první fázi rozvoje elektromobility v uplynulých letech vybudoval tři nabíjecí uzly a pořídil celkem 26 elektrobusů s průběžným dobíjením. Nyní na tento projekt navazuje a plánuje nasazení elektrobusů na dalších linkách v Ostravě. Ty by mohly obsluhovat elektrobusy tentokrát s nočním dobíjením, jako vhodná alternativa za některé dosluhující CNG vozy. Současně DPO odkládá projekt Vodíkové mobility a ruší tendr na vodíkové autobusy a stavbu plničky.