Novinky

Colors: Blue Color

Zatravnění tramvajové trati na Výškovické ulici. Zajišťuje tišší tramvajový provoz a snižuje prašnost z okolní dopravy. Atraktivní travní porost v kolejišti má navíc automatizovanou umělou zálivkou. Na nedaleké Pavlovově ulici od dnešní půlnoci spouští Dopravní podnik Ostrava (DPO) provoz na zmodernizované tramvajové trati se zrekonstruovanými nástupišti.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) začal osazovat vegetačním krytem z předpěstovaných travních koberců tramvajový pás na Výškovické ulici. V kombinaci s moderně zrekonstruovanou tratí tak zajistí nejen místním obyvatelům až o 4 decibely tišší provoz tramvají. Skončí tak téměř rok trvající náročná oprava Výškovické ulice, kde už na konci dubna město převzalo zmodernizovanou křižovatku, včetně nových nástupišť u obchodního centra Kotva.

Nenechte si ujít pohledy na dominanty Ostravy z výšky, kterou neznáte! Dopravní podnik Ostrava (DPO) zve na jízdu po nové vyhlídkové trase linky č. 88 obsluhované tyrkysovými doubledeckery. Atraktivní patrové autobusy budou od první červnové soboty pravidelně o víkendech a svátcích propojovat dva nejnavštěvovanější turistické cíle Moravskoslezského kraje: Dolní oblast Vítkovice a Zoo Ostrava. První spoj slavnostně vyjede z DOVu v sobotu 5. června 2021 ráno za účasti ředitelů DPO, DOV, Zoo Ostrava i primátora města Ostravy.

Otevírání dveří u tramvají, trolejbusů i autobusů opět podle potřeby cestujících po stisknutí tlačítka. Zrušení distanční zóny za stanovištěm řidičů trolejbusů a autobusů. Nástup předními dveřmi s kontrolou platných jízdenek v době od 20 do 4 hodin v autobusech i trolejbusech. To jsou nově obnovená pravidla při cestování s Dopravním podnikem Ostrava (DPO) platná od první květnové středy. K tomu, od 10. května 2021, znovuzprovoznění minibusových linek č. 96, doplňující obslužnost MHD v Ostravě-Jihu, a č. 99, doplňující obslužnost v centru města. DPO tak reaguje na aktuální potřeby cestujících, které odrážejí rozvolňování koronavirových opatření v zemi.

Dopravní podnik Ostrava na ně vypsal výběrové řízení a zahájil přípravu stavby první vodíkové plničky

Dominující vysoké zásobníky na vodík. Zastřešené výdejní místo s plnicími samoobslužnými stojany před vjezdem do areálu. Už za dva roky součást autobusových garáží Dopravního podniku Ostrava (DPO) na Hranečníku. DPO požádal o sloučené územní a stavební řízení na výstavbu nové vodíkové plničky. Zároveň spustil tendr na prvních deset autobusů s pohonem na vodík.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) jezdí bez jediného naftového motoru! Od dubna je jeho vozový park užívaný při standardní denní výpravě kompletně ekologický, tedy poháněný CNG nebo elektromotory. Zbývající dieselové autobusy jsou nově používány pouze jako zálohy. DPO je prvním velkým dopravním podnikem v ČR, který se takovým nasazením ekologických vozidel může pochlubit. Pomohla tomu i dodávka 24 CNG autobusů uvedených do provozu v průběhu března. Symbolem tohoto úspěchu je i nové logo: Bez Dieselu. Lidé ho teď nově uvidí přímo na vozech MHD.