Colors: Blue Color

Od soboty 19. srpna opět mohou cestující pokračovat tramvají ve směru na Hlavní nádraží v Ostravě. Výluka na ul. Nádražní, která trvala od začátku prázdnin, bude v termínu ukončena. V místě proběhla modernizace tramvajového úseku mezi ulicemi 30. dubna a Valchařská. Přinesla pevnou jízdní dráhu, zajištující snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají, nové trolejové vedení a výstražná světla na nástupišti zastávky Důl Jindřich upozorňující na blížící se tramvaj.

Až šest kusů nových moderních dvoučlánkových trolejbusů Škoda 27 Tr bude vozit cestující Dopravního podniku Ostrava (DPO). Podnik dnes podepsal se Škoda Group smlouvu na dodávku čtyř vozů na jisto a dalších dvou v případě potřeby. První vozy dorazí do Ostravy do konce roku 2024.

Součástí stanice je přístřešek s rozvodnou skříní pro nabíječky, které slouží k nočnímu balancování baterií elektrobusů Dopravního podniku Ostrava (DPO), přes den průběžně dobíjených rychlonabíječkami. Stavba vyšla na 36 milionů korun. Nové stanoviště přispěje k efektivnímu rozložení provozu elektrobusů po městě. Autobusů na baterie má DPO aktuálně 32, 26 z nich je možné dobíjet průběžně.

Pevná jízdní dráha, zajištující snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají, výstražná světla na nástupišti zastávky Důl Jindřich upozorňující na blížící se tramvaj a nové trolejové vedení. To přinese modernizace tramvajového úseku na ul. Nádraží, mezi ulicemi 30. dubna a Valchařská, kterou organizuje Dopravní podnik Ostrava (DPO). Výluka v místě je plánována do 18. srpna 2023.

Dohodnuto, podepsáno. Vedení Dopravního podniku Ostrava (DPO) a zástupci odborových organizací uzavřeli novou čtyřletou kolektivní smlouvu. Ta deklaruje navýšení mezd a zaměstnaneckých sociálních nákladů v rozpočtu v roce 2024 o 153 milionů korun. Průměrná mzda přesáhne 40 tisíc korun. Zaměstnanci DPO budou historicky poprvé zainteresováni na tržbách z jízdného.