×

Varování

Formulář #102 neexistuje nebo není zveřejněn.

S účinností od 1. 1. 2025 jsme zavedli systém protikorupčního managementu (dále též „ABMS – Anti-Bribery Management System“) v souladu s mezinárodním standardem ČSN ISO 37001:2017/Amd.1:2024. Tímto vyjadřujeme svou vůli účinně chránit svěřené prostředky a deklarujeme náš závazek k transparentnímu, etickému a odpovědnému chování v rámci všech našich činností.

Zavedení systému protikorupčního managementu, znamená, že jsme:

  • analyzovali prostředí společnosti, potřeby a očekávání všech zainteresovaných stran,
  • určili interní odpovědnosti za jednotlivé části protikorupčního managementu,
  • stanovili cíle, kterých chceme v oblasti boje proti korupci a úplatkářství dosáhnout,
  • analyzovali rizika související s korupčním jednáním a určili priority pro zavedení přiměřených opatření,
  • nastavili systém kontrol tak, abychom v každém interním procesu i při styku s externími subjekty (cestující, dodavatelé, zájmové a jiné skupiny) minimalizovali riziko, že dojde ke korupci,
  • vyhradili dostatečné interní zdroje pro efektivní výkon činností v protikorupčním managementu a zaměstnance jsme vybavili příslušnými kompetencemi, aby mohli tyto činnosti plně a odpovědně vykonávat,
  • nastavili systém školení zaměstnanců směřující ke zvyšování povědomí o korupci a jejích následcích,
  • zavedli postupy pro hloubkové prověřování a posuzování kvalifikace před rozhodnutím o výběru dodavatelů a souvisejících obchodních partnerů a
  • navázali systém proti korupci na Etický kodex a vnitřní oznamovací systém (whistleblowing).

Za hlavní zásady v boji proti korupci a úplatkářství považujeme:

Nulová tolerance korupce

Korupční jednání narušuje férové podnikatelské prostředí a důvěru našich partnerů, akcionáře, zákazníků i veřejnosti. Naše společnost se zásadně distancuje od jakékoli formy korupce a zavazuje se k dodržování nejvyšších standardů etického jednání.

Ochrana oznamovatelů a jejich podpora

Zavedli jsme a udržujeme mechanismus pro bezpečné a důvěrné nahlášení neetického jednání či úplatkářství. Oznamovatele chráníme i před případnou odvetou nebo diskriminací.

Sankce za nedodržení protikorupčních pravidel

Stanovili jsme disciplinární opatření vůči zaměstnancům, kteří by se dopustili úplatkářství nebo porušení protikorupčních pravidel.

Transparentní pravidla při zadávání veřejných zakázek

V procesu zadávání veřejných zakázek a při jejich realizaci máme zavedena transparentní pravidla, která minimalizují riziko korupce.

Nezávislý dohled a kontrola

Pravidelně a v několika stupních interního i externího auditu monitorujeme výběrové procesy, finanční toky, realizaci zakázek i vztahy s dodavateli za účelem odhalení potenciálních nedodržení etických standardů nebo působení nepřiměřených nebo nelegálních vlivů zainteresovaných osob (např. korupce, uplácení, střet zájmu).

Vzdělávání zaměstnanců

Pravidelně provádíme vzdělávání zaměstnanců v oblasti protikorupčních zásad, identifikace korupčních rizik, postupu hlášení korupčního jednání a případných sankcí za nedodržení etického jednání.

V rámci naši protikorupční politiky a zásad boje proti korupci jsme se zavázali k vytvoření etického a transparentního prostředí pro všechny zainteresované strany.

Naše další kroky

V návaznosti na implementaci systému ABMS budeme na jaře tohoto roku usilovat o získání certifikace ČSN ISO 37001:2017/Amd.1:2024. Tato certifikace je mezinárodně uznávaným standardem pro protikorupční management a nezávislý tým auditorů certifikačního orgánu při ní provede kontrolu správnosti implementace požadavků normy, funkčnost a účinnost procesů aplikovaných k ochraně společnosti před korupcí a úplatkářstvím.

Controller of your personal data

Dopravní podnik Ostrava a.s., office at Poděbradova 494/2, 702 00 Ostrava, company national ID 61974757, informs you as the controller about the processing of your personal data and your rights related to the processing in the case of handling complaints.

Purpose, legal basis and processed personal data The personal data (from a completed electronic form, sent by e-mail, data message or in paper form or communicated as part of a telephone call) is used for the purposes of processing the sent request and for sending a reply or other reaction. Personal data are necessary to fulfill the stated purposes and the legality of the processing is seen in the Article 6 paragraph 1 (f) of the Regulation (EU) 2016/679 (General Data Protection Regulation), the legal basis for the processing of personal data is a legitimate interest of the controller. If you refuse to provide us with the mandatory personal data necessary for the processing and processing of your request, it is not possible to deal with your request and inform you about the method of processing it.

We process your personal data in the minimum of necessary extent - name, surname and e-mail address (identification and contact), or to the extent of other optional personal data (phone number, contact address, etc.) or which you indicate in your suggestions.

How long will we keep your data? The controller undertakes to process your personal data for the above-mentioned purpose for the duration of the processing of the complaint and then for a maximum of 2 years. In the given case, the controller has a legitimate interest in the preservation of this personal data even after the processing of the complaint in order to protect its rights in the event of potential legal claims, legal disputes and other proceedings. After this period (or after the fulfillment of archiving periods) the controller has the obligation to dispose of your personal data. This does not affect the right to process your personal data for protecting legal claims.

Your rights

In connection with the processing of your personal data, you have the following rights (according to Articles 15 – 22 GDPR):

  • to access your personal data,
  • to correct or completing of incomplete personal data,
  • to delete personal data, if the personal data are no longer needed for the purposes for which they were collected or otherwise processed, or if you discover , that they were processed illegally,
  • to limit the processing of personal data in special cases.

You also have the right to object to the processing of personal data based on the purpose of legitimate interest.

How is your personal data secured

We provide a number of technical and organizational security measures and procedures to ensure the security of your personal data. We periodically check the security of these technical and organizational procedures and we update it in accordance to the established facts. We use security devices and features such as a firewall or controlled access to your personal data to avoid the unwanted third party to reach the personal data we are processing. Your personal data is made available only to authorized personnel of controller, and only to the extent necessary for processing purposes. We also have in place strong measures for the physical security of our buildings and areas where the processing of your personal data takes place.

For further information regarding the processing of your personal data, please contact the Data Protection Officer via the standard web form.

Zajímáš se o městskou hromadnou dopravu v Ostravě?

Baví tě doprava a dopravní prostředky?

Chceš získat bohaté zkušenosti ve svém oboru?

Dopravní podnik Ostrava (DPO) tě chce podpořit při studiu na tříletých učebních a čtyřletých maturitních technických oborech. Program tě podpoří formou finančního příspěvku (stipendia) a dalších výhod. Navíc po ukončení studia dostaneš jistotu pracovního místa v naší společnosti.

SEZNAM PODPOROVANÝCH OBORŮ

Tříleté učební obory (stipendium ve 3. ročníku)

  • Mechanik opravář motorových vozidel
  • Strojní mechanik
  • Autoelektrikář
  • Elektromechanik pro zařízení a přístroje

Čtyřleté maturitní obory (stipendium ve 3. a 4. ročníku)

  • Mechanik elektrotechnik

VE ŠKOLNÍM ROCE 2025/2026 TI POSKYTNEME

  • Stipendium ve výši 1 500 Kč měsíčně.
  • Jízdní výhody po dobu studia (MHD zdarma).
  • Dotované stravování v areálech DPO.
  • Ošacení pro výkon praxe.
  • Po úspěšném ukončení studia jistotu pracovního uplatnění a pracovní zařazení odpovídající získané kvalifikaci.

MUSÍŠ SPLNIT

  • Studovat v podporovaném oboru v denní formě vzdělávání.
  • Zaslat Žádost o poskytnutí stipendia ve stanoveném termínu (dále jen „Žádost“).
  • Uzavřít Smlouvu o poskytnutí stipendia a o uzavření budoucí pracovní smlouvy (dále jen „Smlouva“).
  • Nesmíš být klasifikován nedostatečně za druhé pololetí předposledního ročníku.
  • Tvá docházka bude min. 70 % do teoretického i praktického vyučování za druhé pololetí druhého nebo třetího ročníku.
  • V případě, že nedokončíš úspěšně studium uvedené ve Smlouvě, tj. např. budeš ze školy vyloučen, nebo sám ze školy odejdeš nebo nesložíš úspěšně závěrečnou zkoušku/nebo maturitní zkoušku (ani v opravném termínu), budeš povinen vrátit stipendijní příspěvky, které ti byly vyplaceny, a to v plné výši.

OČEKÁVÁME OD TEBE

  • Úspěšné ukončení studia, tj. získání výučního listu nebo maturitní zkoušky.
  • Nástup do DPO a setrvání v pracovním poměru 1 nebo 2 roky (dle počtu měsíců vyplácení stipendia: 1–10 měsíců = závazek 1 rok, více než 10 až 20 měsíců = závazek 2 roky).

JAK ZÍSKÁŠ STIPENDIUM?

  • Vyplň, podepiš a odešli Žádost o poskytnutí stipendia.
  • Přihlášku můžeš zaslat e-mailem nebo přinést osobně po předchozí domluvě na níže uvedený kontakt.
  • K přihlášce nezapomeň přiložit motivační stručný dopis (max. 1xA4) na téma „Proč chci pracovat v DPO“.
  • Pokud splníš všechny podmínky, pozveme tě k podpisu Smlouvy.
  • Pokud v době podpisu nebudeš zletilý, Žádost i Smlouvu musí podepsat také tvůj zákonný zástupce.

Pokud tě náš stipendijní program zaujal a máš další dotazy, rádi ti vše vysvětlíme.

Zavolej nebo napiš:
Mgr. Ludmila Kadrnková, MBA
Oddělení péče o zaměstnanec a vztahy
e-mail: stipendium@dpo.cz
tel.: 607 074 066

Dokumenty ke stažení:

(dále jako „Pravidla“)

A. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. Pořadatelem soutěže je Dopravní podnik Ostrava a.s. se sídlem Poděbradova 494/2 IČ 61974757 zapsaná pod spisovou značkou B.1104 u Krajského soudu v Ostravě. (dále jako „pořadatel“).
    Kontaktní údaje pořadatele ve věci soutěže info@dpo.cz, +420 597 401 144.
  2. Předmětem těchto Pravidel je vymezení podmínek, za kterých se mohou soutěžící zapojit do soutěže podepsaný dres fotbalového klubu FC Baník Ostrava, kterou organizuje pořadatel (dále jako „soutěž“), a dále podmínek pro výběr výherců a předání výhry ze strany pořadatele. Zapojením do soutěže projevuje soutěžící souhlas s těmito Pravidly a zavazuje se je dodržovat.
  3. Pořadatel tímto prohlašuje, že:
    • soutěž není žádným způsobem sponzorována, podporována ani spravována společností Facebook a nijak s ní nesouvisí;
    • společnosti Facebook vůči soutěžícím v rámci soutěže nevznikají žádná práva ani povinnosti.

B. PODMÍNKY ÚČASTI

  1. Pro účast v soutěži je nutné splnit následující podmínky:
    • věk soutěžícího v den vyhlášení soutěže alespoň 15 let;
    • adresa pro doručování v České republice;
    • soutěžící musí mít při účasti v soutěži osobní profil na sociální síti Facebook;
    • dodržování podmínek sítě Facebook po celou dobu trvání soutěže.
  2. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a další osoby, které se jakýmkoli způsobem podílí na činnosti pořadatele, a dále osoby blízké osob vyloučených z účasti na soutěži tímto článkem Pravidel.
  3. Podmínkou účasti v soutěži není zakoupení zboží, služeb či zaplacení jakéhokoliv jiného vkladu do soutěže.

C. MECHANIKA SOUTĚŽE A VÝHRY

  1. Pro účast v soutěži je třeba splnit zadání:
    1. Vložte pod příspěvek fotografii z cesty MHD na fotbalové utkání FC Baníku Ostrava, (může se jednat o fotografii sebe v MHD, na zastávce, prostředku MHD na pozadí Městského stadionu apod.).
    2. Počet komentářů s fotografií je omezený na jeden.
  2. Soutěžící se soutěže může zúčastnit od zveřejnění příspěvku o konání soutěže do 20. 12. 2023 do 09:00 hod. Výherce pořadatel vyhlásí 20. 12. ve 14:14 v komentářích pod příspěvkem na facebookovém profilu pořadatele případně v novém výherním příspěvku na facebookovém profilu pořadatele.
  3. Pořadatel si vyhrazuje právo vyřadit ze soutěže soutěžící:
    • o kterých pořadatel zjistil, nebo má důvodné podezření, že porušují pravidla, nebo
    • nesplňují podmínky pro účast v soutěži, nebo
    • v rámci soutěže sdílí vulgární, urážlivé, rasistické, či jinak nevhodné výroky či příspěvky, které jsou v rozporu s dobrými mravy nebo poškozují dobré jméno pořadatele.
  4. Soutěž má 3 výherce, každý z nich získá tuto výhru: dres podepsaný hráči Fotbalového klubu FC Baník Ostrava. Pořadatel si vyhrazuje právo změnit výhru v případě, že původní výhru nemůže výhercům dodat z důvodů, které není schopen pořadatel sám zcela ovlivnit.
  5. Výherci soutěže budou vybráni pořadatelem podle toho, zda a jak splnili zadání soutěže. Výběr výherců je na uvážení pořadatele.
  6. Po vyhlášení výherců tento výherce kontaktuje pořadatele takto:
    napíše mu do zprávy na Facebooku a sdělí mu údaje potřebné pro předání výhry. Pokud se výherce pořadateli tímto způsobem nepřihlásí ani do 7 dní od vyhlášení výsledků soutěže, provede pořadatel do 3 dní nový výběr výherce a oznámí ho stejným způsobem jako původního výherce.
  7. Pokud výherce výhru odmítne, provede pořadatel do 3 dní nový výběr výherce a oznámí ho stejným způsobem jako původního výherce.
  8. Na výhru nevzniká právní nárok. Výherci nejsou oprávněni požadovat namísto výhry peněžní či jakékoliv jiné plnění.
  9. Pořadatel si vyhrazuje právo změnit tato Pravidla. Každou změnu Pravidel pořadatel odůvodní a včas oznámí soutěžícím stejným způsobem, jako soutěž vyhlásil.

D. OSOBNÍ ÚDAJE, AUTORSKÁ PRÁVA

  1. Zapojením soutěžících do soutěže vzniká pořadateli právo zpracovávat osobní údaje těchto soutěžících v rozsahu nezbytném pro to, aby soutěž proběhla podle Pravidel, mohli být vyhlášeni její výherci a předána výhra.
  2. Osobní údaje soutěžících pořadatel zpracovává jako jejich správce v tomto rozsahu:
    • pořadatel je oprávněn zpracovávat pouze tyto osobní údaje soutěžících — jméno a příjmení, resp. uživatelské jméno na sociální síti Facebook, emailovou a doručovací adresu a telefonní číslo (u výherců);
    • pořadatel zpracovává osobní údaje za účelem zajištění průběhu, ukončení a vyhlášení soutěže podle Pravidel a za účelem následné komunikace s výherci a předání výhry;
    • právním základem pro zpracování je plnění smlouvy (resp. plnění toho, k čemu se pořadatel zavázal v těchto Pravidlech);
    • pořadatel je oprávněn zpracovávat osobní údaje soutěžících nejdéle 1 rok po skončení soutěže, pokud mu právní předpisy v konkrétním případě nenařizují delší dobu zpracování (uchovávání);
    • pořadatel je oprávněn osobní údaje soutěžících předat pouze smluvním partnerům, kteří s ním spolupracují na soutěži, případně smluvním partnerům, kteří pro pořadatele zajišťují marketingové, IT, účetní a právní služby;
    • soutěžící má ve vztahu ke zpracovávaným osobním údajům právo na přístup, výmaz, opravu, omezení zpracování, přenositelnost a dále právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz), to vše v rozsahu nařízení GDPR.
    Kontaktní údaje osoby, která je u pořadatele odpovědná za ochranu osobních údajů (zaměstnanec, pověřenec pro ochranu osobních údajů): Ing. Kamil Štěpán, e-mail: poverenec@dpo.cz.
  3. V případě, že bude chtít pořadatel využít osobní údaje k jinému účelu, než je uvedeno v těchto Pravidlech, např. zveřejnit jméno, příjmení a fotografii výherce na svých internetových stránkách apod., požádá konkrétní osobu o její výslovný a dobrovolný souhlas.
  4. Vzhledem k tomu, že výherní příspěvek (příspěvky) má povahu díla chráněného autorským zákonem, výherce zapojením do soutěže potvrzuje, že je autorem příspěvku a/nebo má k němu veškerá potřebná autorská práva, a uděluje souhlas s jeho použitím (tj. uděluje pořadateli k příspěvku bezplatnou, časově a územně neomezenou licenci) tímto způsobem:
    • zveřejnění příspěvků (zejména stories) na sociálních sítích pořadatele o tom, jaké soutěžní příspěvky pořadatele pobavily nebo zaujaly.

Trolejbusy

VŠECHNY  

Autobusy

VŠECHNY  

Tramvaje

VŠECHNY