Colors: Blue Color

Dopravní podnik Ostrava (DPO) nabízí „měsíčník“ přímo v mobilním telefonu. Měsíčník, respektive jakýkoliv dlouhodobý kupon, si nově mohou cestující nahrát na ODISku v mobilu v aplikaci Moje DPO. Ušetří tak celý poplatek za vydání plastové kartičky ODISka, tedy 130 korun. Výhodou je i rychlost vyřízení. Na plastovou ODISku čekají zákazníci až dva týdny, u ODISky v mobilu je čekání navázáno jen na vzdálené ověření identity, které je většinou v řádu hodin, maximálně do dvou dnů. DPO službou reaguje na rostoucí poptávku zákazníků.

Nastupují první tři řidiči autobusů.

40 let praxe. Tolik má odježděno Yurii Blynstov, nový řidič DPO z Ukrajiny. Do Česka uprchl před válkou. Má řidičský průkaz skupiny D a v Česku získal průkaz profesní způsobilosti. I díky tomu mohl ihned po složení zkoušek nastoupit od srpna jako řidič autobusu Dopravního podniku Ostrava (DPO) na středisko Hranečník. Teď ho čeká, stejně jako každého nově nastupujícího šoféra, jeden měsíc jízd s cestujícími a s asistencí seniorního řidiče, pak bude v plném provozu řídit už samostatně. Po Yuriim Blynstovovi nastoupí ještě v srpnu do provozu další dva řidiči z Ukrajiny.

V Porubě vzniká nejdelší úsek nejmodernější tratě v Ostravě.

Téměř nepřetržité práce, včetně víkendů, i přízeň počasí umožňují naplnit cíl dokončit rozsáhlou modernizaci na ul. Opavská v Ostravě-Porubě co nejrychleji. Dopravní podnik Ostrava (DPO) v místě buduje tišší a zatravněnou tramvajovou trať a přitom zrekonstruuje tři zastávky. V celém úseku stavby jsou již odstraněny původní koleje včetně nástupišť. Stabilizoval se podklad a nyní se už montuje nová konstrukce pevné jízdní dráhy. Začínají se pokládat i kolejnice. Definitivně bylo odstraněno také zábradlí ve středu tratě.

V porovnání s předchozím stavem bude zábradlí v ose kolejí pouze v zastávkách z důvodu bezpečnosti, v širých úsecích bude trať nově bez zábradlí. Detail, patrný ale na první pohled, který spolu se zatravněním výrazně zvýší estetickou hodnotu veřejného prostoru.

„Na stavbě se pracuje téměř nepřetržitě, včetně dní pracovního volna, s výjimkou technologických přestávek. To může mít samozřejmě dočasný dopad na kvalitu bydlení v okolí stavby, ale naším cílem je dokončit stavbu co nejrychleji, abychom obyvatele obtěžovali co nejméně. Nevyhovující deštivé počasí bylo zatím pouze dva dny, takže jsme rádi, že práce intenzivně pokračují. Věříme, že v září si již cestující budou užívat jízdu po nové trati,“ doplňuje generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Modernizace porubské tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou začala 1. července 2022. Trať o délce 1 626 metrů prochází změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Nová konstrukce trati zajistí snížení hluku a vibrací. DPO úsek zatravní a zrekonstruuje i nástupiště hned tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO, směr centrum.

Modernizace za 236 mil. korun je největší letošní investicí DPO do infrastruktury. Stavba je spolufinancována z Operačního programu Doprava EU ve výši 85 % uznatelných nákladů.

V úseku stále pokračuje tramvajová výluka. Omezen je i silniční provoz. Podrobnosti nejen o náhradní autobusové dopravě najdou zájemci na webu dpo.cz/opavska.

 Video k tiskové zprávě 

 

Modernizací projde traťový úsek mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského, vedoucí na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les v Ostravě-Jihu. Dopravní podnik Ostrava (DPO) podepsal smlouvu s dodavatelem. Půjde již o čtvrtý úsek, kde ostravské tramvaje jako jediné v ČR mohou jezdit rychlostí až 80 km/h. Podél trati přibydou nízké protihlukové stěny osazené květinami a bylinami. Půjde o první takto zmodernizované místo v Ostravě. Stavba by měla probíhat od září do listopadu 2022.

 

Častější kontrola tramvajových tratí, především v úsecích se zvýšenou rychlostí, a intenzivnější kontroly klimatizací ve vozidlech. Taková opatření zavedl Dopravní podnik Ostrava (DPO) s okamžitou platností až do odvolání v důsledku vlny veder, která v kraji aktuálně panují. Klimatizovaných vozů MHD v Ostravě za poslední rok výrazně přibylo.

 

Společně s pořadateli červencových festivalů Beats for Love a Colours of Ostrava připravil Dopravní podnik Ostrava (DPO) speciální zvýhodněnou festivalovou jízdenku. Na oba festivaly se jí prodalo více než 5 600 kusů v celkové ceně přes 1 milion 200 tisíc korun. Sedmidenní jízdné v ceně 220 korun umožnilo cestování ve všech spojích DPO.