Colors: Blue Color

Jde o nejdelší úsek nejmodernější tratě ve městě. Na řadě je investice v Ostravě-Jihu

Celkem 1 626 metrů tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou prošlo změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na moderní systém pevné jízdní dráhy. Ta zajistí Porubanům snížení hluku a vibrací z provozu tramvají. Dopravní podnik Ostrava (DPO) úsek zatravnil a zrekonstruoval i nástupiště tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO, směr centrum. Modernizace za 236 mil. korun, největší letošní investice DPO do infrastruktury, intenzivně probíhala po celé letní prázdniny tak, aby trať byla se zahájením školního roku zprovozněna.

VIDEO k textu ke stažení: www.dpo.cz/antikolizak

Zabliká, zapípá a tramvaj bezpečně zastaví. Dopravní podnik Ostrava (DPO) nasazuje antikolizní systém již do všech 39 provozovaných tramvají Stadler. Kompletní cena za instalaci unikátní technologie, která pomáhá předcházet kolizím, je více než 26 milionů korun a je hrazena ze zdrojů DPO. Cílem investice je razantně zvýšit bezpečnost cestujících, ochranu vozidel, ale i dalších účastníků provozu. DPO systém v uplynulých měsících úspěšně otestoval na dvou tramvajích Stadler.

Až 30 tisíc dlužníků má příležitost zbavit se svých dluhů u Dopravního podniku Ostrava (DPO). Milostivé léto se ve své nynější podobě týká asi 18 tisíců dlužníků DPO, kteří mají celkově cca 36 tisíc exekucí za pokuty bez platného jízdního dokladu. Většina exekucí v sobě zahrnuje více pokut. Dopravce ale tuto zákonem stanovenou příležitost zbavit se dluhů nabízí po dobu platnosti Milostivého léta v rozšířené podobě a to všem svým dlužníkům. Tedy i těm, kteří nejsou v exekuci. Připraveni jsou zaměstnanci specializovaného pracoviště, kteří budou jednotlivé případy posuzovat a řešit.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) nabízí „měsíčník“ přímo v mobilním telefonu. Měsíčník, respektive jakýkoliv dlouhodobý kupon, si nově mohou cestující nahrát na ODISku v mobilu v aplikaci Moje DPO. Ušetří tak celý poplatek za vydání plastové kartičky ODISka, tedy 130 korun. Výhodou je i rychlost vyřízení. Na plastovou ODISku čekají zákazníci až dva týdny, u ODISky v mobilu je čekání navázáno jen na vzdálené ověření identity, které je většinou v řádu hodin, maximálně do dvou dnů. DPO službou reaguje na rostoucí poptávku zákazníků.

Nastupují první tři řidiči autobusů.

40 let praxe. Tolik má odježděno Yurii Blynstov, nový řidič DPO z Ukrajiny. Do Česka uprchl před válkou. Má řidičský průkaz skupiny D a v Česku získal průkaz profesní způsobilosti. I díky tomu mohl ihned po složení zkoušek nastoupit od srpna jako řidič autobusu Dopravního podniku Ostrava (DPO) na středisko Hranečník. Teď ho čeká, stejně jako každého nově nastupujícího šoféra, jeden měsíc jízd s cestujícími a s asistencí seniorního řidiče, pak bude v plném provozu řídit už samostatně. Po Yuriim Blynstovovi nastoupí ještě v srpnu do provozu další dva řidiči z Ukrajiny.

V Porubě vzniká nejdelší úsek nejmodernější tratě v Ostravě.

Téměř nepřetržité práce, včetně víkendů, i přízeň počasí umožňují naplnit cíl dokončit rozsáhlou modernizaci na ul. Opavská v Ostravě-Porubě co nejrychleji. Dopravní podnik Ostrava (DPO) v místě buduje tišší a zatravněnou tramvajovou trať a přitom zrekonstruuje tři zastávky. V celém úseku stavby jsou již odstraněny původní koleje včetně nástupišť. Stabilizoval se podklad a nyní se už montuje nová konstrukce pevné jízdní dráhy. Začínají se pokládat i kolejnice. Definitivně bylo odstraněno také zábradlí ve středu tratě.